Kolmen kirjan haaste

Hiljaisuus on vallinnut Kirjamaailmassa jo jonkin aikaa.. En ole muiden tekemisieni rinnalla ehtinyt enkä jaksanut kirjoittaa isompia mietteitä lukemistani kirjoista vaan olen ns mennyt helpomman kautta ja raapustanut jotain pientä Goodreadsiin. Lukujumi on sentään hellittänyt ja olen kivasti kirjoja lukenut. Täytyy skarpata kirjoittamisen osalta.

Rikon nyt viiden viikon hiljaisuuden pienellä haasteella, jonka minulle lähettivät Nina Mari (Tarinoiden syvyydet -blogista) ja Heidi P. (Dysphoria -blogista). Kiitos! Tarkoituksena on mainita kolme blogiaikana lukemaa kirjaa, jotka haluaisi lukea uudelleen. Olenkin kesän aikana tehnyt vähän samankaltaisen postauksen, mutta koska en ole tässä kyseisessä postauksessa mainitsemia kirjoja lukenut blogiaikanani, joten ne eivät tähän haasteeseen sovellu. Ei siis hätää Heidi P, pystyn vastaamaan haasteeseen! 

Kolme nimeä ponnahti minulle oitis mieleen, kun aloin miettimään asiaa. Olen näistä teoksista puhunut blogissani kenties eniten ja ne kuuluvat myös suosikkikirjojeni joukkoon. Alkavatko nimet hahmottua? Kyseessä on tietysti Diana Gabaldonin ihana Matkantekijä -sarja, joista olen kolme ensimmäistä ehtinyt lukea ja jotka mieluusti lukisin uudelleen. Menen kuitenkin melko samalla linjalla kuin Nina Mari eli en valitse näitä kolmea, koska olen ne jo lukenut enemmän kuin kerran alusta loppuun sekä osittain parhaista paloista nauttien. Ja tulen muutenkin sukeltamaan tarinan pariin jatkossa, joten minun on hyvä valita kolme muuta kirjaa.

Mietittyäni toista kertaa nämä nimet ponnahtivat mieleeni:

Carlos Ruiz Zafón: Tuulen varjo

Tuulen varjo hurmasi viime vuonna kovasti ja haluaisin kokea tarinan uudelleen ja saada itseni tarttumaan sitä kautta sen jatko-osaan Enkelipeliin. Se on on ollut aikeenani jo pitkään, mutta tähän täytyy heittää se 'kiinnostus muihin kirjoihin' -kortti.




Bram Stoker: Dracula

Dracula oli ensimmäisiä kauhukirjoja, joita olen eläissäni lukenut ja harmikseni totesin, ettei se hurmannut minua ihan niin kuin olisin toivonut. Kuitenkin lupasin itselleni että joku päivä tarttuisin kirjaan uudelleen ottaakseni samalla selvää, mahtoiko silloinen ajankohta olla huono Draculalle, mikä vaikutti lukukokemukseeni. Annoin Draculalle kolme tähteä, eikä se huono ole, mutta kuvittelin kumartavani tälle kauhuklassikolle hitusen enemmän.


Deborah Harkness: Lumottu

Ja sitten kolmantena olisi Lumottu, jonka fantasiamaailman noitineen, vampyyreineen, demoneineen ja historioineen haluan painaa mieleeni toisen kerran. Olen kyllä selaillut kirjaa ensimmäisen lukukerran jälkeen, mutta alusta loppuun en. Lumottu yllätti minut niin positiivisesti, että se päätyi suoraa tietä omien suosikkieni joukkoon.



Haaste on varmasti lähetetty jo niin monelle, etten osaa lähettää haastetta eteenpäin joillekin tietyille. Niinpä lähetän haasteen kaikille niille, jotka eivät ole haastetta vielä saaneet :D

Kommentit

  1. Esimerkiksi minä en ole haastetta tehnyt mutta täytyypä nyt tehdä kun noin sanot :D
    kirjablogini on http://elamalukijana.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla sinusta elonmerkkiä! Tuulen varjon pariin tahdon minäkin palata uudelleen, vaikka olen sen jo kaksi kertaa lukenut. Dracula odottelee hyllyssä vuoroaan, on kyllä ollut hävettävän kauan lukematta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkoi tämä saamattomuus painaa niin paljon, että sille oli pakko tehdä jotain :D Nyt vain täytyy pitää tämä saamattomuus etäällä ettei se vain iske uudelleen.. Onneksi kirjat eivät hypi hyllstä itsekseen, joten Dracula jaksaa odottaa sinua vielä pitkään ;)

      Poista

Lähetä kommentti