Blogger Regognition Award



Katriina Unelmien aika -blogista, Nina Mari Tarinoiden syvyydet -blogista, Reta Anna Maria Todella vaiheessa -blogista sekä Ethell Red Kansientakaiset maailmat -blogista ilahduttivat minua tällä kyseisellä palkinnolla. Kiitän ja kumarran syvästi!

Ohjeet palkinnonsaajalle:
1. Kirjoita postaus palkinnosta logoineen
2. Kerro lyhyesti kuinka aloitit bloggaamisen
3. Anna ohjeita aloitteleville bloggaajille
4. Mainitse ja linkitä blogi, joka sinut nimesi
5. Nimeä 10 bloggaajaa palkinnonsaajiksi

Miten Kirjamaailma syntyi?

En ole pienestä lapsesta asti ollut yhtä innoissani kirjoista mitä olen nyt. Innostukseni kohdistui lähinnä liikkuviin kuviin ja ratsastus sekä muuten talleilla liikkuminen oli tuolloin eniten aikaani vievä harrastus. Vasta lukion jälkeen aloin tuntea suurta iloa lukemisesta, heppailut alkoivat pikku hiljaa jäädä ja pian kirjat näkyivät vapaa ajassani hyvin paljon. Mitä enemmän minä sukelsin kirjojen maailmaan sitä enemmän minun teki mieli jakaa ajatuksiani lukemistani kirjoista muiden kanssa. Ensin kirjoitin ajatukseni päiväkirjaan, koska ystävistäni melkeinpä kukaan ei ollut yhtä innokkaasti kirjojen perään kuin minä. Olin mm. Nora Robertsin (+ J.D. Robbin), Linda Howardin ja juuri ennen blogini julkaisua Diana Gabaldonin ja J.R Wardin kirjojen kimpussa eniten. Seuraavaksi idea omasta blogista syntyi kun olin ehtinyt selailla ahkerasti monia kirjoihin liittyviä blogeja.

Olin halukas puhumaan kirjojen lisäksi myös elokuvista ja televiosarjoista ja aluksi perustin yhden blogin, jolle annoin nimeksi Viihdemaailma. Ei kestänyt kuitenkaan kauaa kun erottelin kirjat ja liikkuvat kuvat toisistaan ja aloin kirjoittamaan kahteen blogiin; Kirjamaailmaan sekä Elokuvamaailmaan. Erottelu tuntui itselleni helpommalta, sillä asiaa tuntui riittävän niin pirusti ja halusin asiat järjestelmällisesti esille. Joskus olen liiankin järjestelmällinen. Taisinkin fanitella heti Supernaturalia ja muistaakseni 9.tuotantokautta, joka oli tuolloin pian alkamassa ;) 

Vinkkejä aloittelijoille?

Tämä on aika perus ohje kaikkeen mahdolliseen; ole oma itsesi. Tee blostasi itsesi näköinen, tunnustele vaihtoehtoja mikäli sinulla on niitä tusina ja on hyvä lähtä yksinkertaisesta liikkeelle, oppia ja kehitellä sitä askel kerrallaan. Kirjoita asioista, jotka kiinnostavat ja innoittavat sinua ja kiirettä ei kannata pitää, nimittäin minä etsin itseäni  kirjoittajana ja bloggaajana yli 2 vuoden jälkeenkin. Ole aktiivinen ja pidä taukoa aina kun siltä tuntuu, silloin kirjoittaminen maistuu kaikista parhaimmalta.

Lähetän palkinnon seuraaville bloggaajille (toivottavasti et ole vielä tätä tehnyt!):

Lotta (Vinopino kirjoja)
Kirjaneito (Kirjaneidon tornihuone)
Manni (Kirjakartano)
Storyver (Storytime is over)
Kirjavaras (Kirjavarkaan tunnuksia)
Kata (Tyttö ja liian suuri kasa kirjoja)
Kirsi (Cats, books & me)

Kommentit