Kirjat, joita en vain saa luettua

Blogeissa on pyörinyt jonkin aikaa ''10 oman hyllyn odotetuinta'', mutta ajattelin lähestyä omaa hyllyä vähän toisesta näkökulmasta, koska tämä mietityttää nyt enemmän. Ehkä seuraavaksi on 10 odotetuimman vuoro. Ajattelin nyt purkaa saamattomuuttani tiettyjä kirjoja kohtaan. Nämä kirjat löytyvät omasta hyllystäni monien muiden lukemattomien joukosta, mutta juuri näihin en pääse millään käsiksi. Miksi?


Hyvä yksinkertainen kysymys, mutta en löydä siihen hyvää vastausta. Se ei ainakaan johdu siitä, että uskoisin, että nämä kohta mainitsemani kirjat olisivat huonoja. Enhän minä niitä muuten omaan kokoelmaani haalisi. Hmm. Tämän pidemmittä puheitta, tässäpä olisi tämän kertainen rivi hävettävää saamattomuuttani.



Suzanne Collins: Nälkäpeli -trilogia

Minusta alkaa tuntua, että olen ainoa, joka ei ole Nälkäpeliä vielä lukenut. Tässä on sarja, joka nostatti dystopia genren suureen huomioon ja suosioon,  että luulisi sen  kuin myös hyvän palautteen vievän minut sarjan pariin innosta puhkuen. Mutta ehkä tässä tapauksessa pitkittelyn syynä ovat elokuvat, jotka olen katsonut, joista tiedän mitä kirjoissa tulee tapahtumaan. Ainakin osaksi. Mutta taas, minä pidin elokuvista.. Argh!

Kate Mosse: Labyrintti & Krypta

Nämä minä olen kerta kaikkisesti vain unohtanut hyllyyni muiden kirjojen taakse. Mossen historialliset tarinat kiehtovat paljon, mutta tässä muutama uhri monien muiden kiehtovien teosten pyörteessä.  Tästä sainkin hyvän muistutuksen itselleni muuttaa hyllyni järjestystä ja siirtää vähälle huomiolle jääneet kirjat esille.

Dan Brown: Robert Langdon -sarja
- Enkelit ja demonit
- Da Vinci -koodi

Pidän rikoskirjallisuudesta, mutta viime aikoina olen melkein pelkästään fantasian ja scifin lumoissa ja tuntuu vaikealta lopettaa. Aloitin tämän sarjan viime vuoden puolella ja sain luettua muutaman kappaleen, johon olenkin tyssähtänyt pitkäksi aikaa.

George R.R. Martin: Valtaistuinpeli

Tämä tiiliskivi vaivaa minua kaikista eniten. Se on ollut lukulistallani ärsyttävän pitkään ja kirja on tuijottanut minua hyllystä melkein yhtä kauan. Eeppinen ja ainutlaatuinen fantasiasarja ei vedä luokseen. Missä vika? Minussa, olen ollut laiska ja hakeutunut kevyemmiltä vaikuttavien kirjojen pariin.

.
.
.
.
 
Kristin & P.C. Cast: Yön talo -sarja

Eijei, en omista tätä sarjaa. Oli pakko keventää lopuksi tunnelmaa, heittäytyä muka hauskaksi ja mainita tähän loppuun varmasti monelle tuttu sarja, jota itse en vain saa luettua. Miksi? Koska en halua. Ha ha ha.


Ei kun oikeasti. Yön talo on niitä harvoja sarjoja, joiden lukemiseen minulta ei löydy mielenkiintoa. Asiat, jotka olen saanut selville kuulostavat uskomattoman naurettavilta ja no, ei hyviltä. Mutta toisaalta kerta otin asian puheeksi, ehkä pystyisin lukemaan näitä kirjoja huumorilla? En tiedä. Pystynkö?

Löytyykö teiltä kirjoja omasta hyllystä tai lukulistalta, joita vain ette saa luettua?
 

Kommentit

  1. Voisin itsekin tehdä listan myös näistä kirjoista mitkä vain pyörii hyllyssä koskemattomana :D Dan Brownilta minulta löytyy samat kirjat hyllystäni.. Lukemattomana. :D Nälkäpeliä kyllä suosittelen! :) Mutta ehkä siitä ei tule nauttimaan niin paljon kun olet leffoihin tutustunut ensiksi. En tiedä? :D Valtaistuinpeli löytyy täältäkin ja luin sitä puoli vuotta, kamala tiiliskivi.. Seuraava osa olisi vielä paksumpi. Ehkä joskus. :D

    Ja kiroan itse tällä hetkellä Yön talo-sarjaa. Olen toiseksi viimeistä osaa lukemassa ja en yhtään enää jaksaisi. Mutta kerta olen 10 aiempaa osaa lukenut, niin pakotan itseni lukemaan sarjan loppuun. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä! Ja ehkä minä juuri pelkään sitä, etten nauttisi Nälkäpelistä luettuna kerta elokuvat menin piru vie katsomaan ennen kirjojen lukemista, höh!

      10 osaa, onko niitä enemmän kuin 10.. Holy moly :D

      Poista
    2. Jep... 12 eli viimeinen suomennettiin juuri. :'DD

      Poista
  2. Kiitän onneani, että tutustuin Nälkäpeli kirjoihin jo ennen elokuvien tekoa. Tykkäsin niin kovasti, että luin ne uudestaan. Suosittelen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, olisinpa tajunnut itsekin lukea ne ennen elokuvia.. Täytyy tsempata oikein kunnolla ja vain ryhtyä lukemaan. Ei tässä auta murehtia liikoja :D

      Poista
  3. Hei, et ole ainoa joka ei ole lukenut Nälkäpeliä - minäkään en ole :D Ei tosin kuulu lukulistallenikaan ainakaan toistaiseksi. Kirjan pohjalta tehdyt elokuvat olen kyllä katsonut.

    San Browneista olen lukenut nuo mainitsemasi kaksi kirjaa, taisin hyytyä Kadonneen symbolin kohdalla. Sitä en vain saa luettua, vaikka minulla se kyllä on hyllyssäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, en ole yksin! :D

      Ja mikähän siinä on oikein, ettei Brown oikein iske? Haluan kyllä ne lukea, mutta.. jonain päivänä kyllä teen sen :D

      Poista
    2. Ehkä on niin paljon muuta kiinnostavaa luettavaa ja lisää tulee koko ajan? :D Minä siis pidin noista lukemistani Brownin kirjoista (luin ne jos silloin, kun ilmestyivät) eli vika ei ainakaan minun kohdallani ole kirjoissa. Luulen vain, että kaksi oli minulle sopiva määrä. :)

      Poista
    3. Aika varmasti se on se syy :D

      Poista
  4. Minäkin ehdin onneksi lukea Nälkäpelit ennen elokuvia, sillä muuten en varmaan niitä olisikaan saanut luetuksi. Tein joskus samankaltaisen postauksen ja Da Vinci -koodi löytyi listaltani :D Toivottavasti sinulle käy yhtä hyvin kuin minulle ja inspiroidut niin paljon listan tekemisestä, että saat muutaman noista luettua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä tämä alkaa niin paljon ärsyttämään, että luen nämä putkeen :D Hieman jo vaivaa ajatus oman hyllyn lukemattomista kirjoista, katsotaan miten käy!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Tsemppiä sinullekin niiden lukemiseen ;)

      Poista

Lähetä kommentti