sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Viiden kirjan haaste

Cilla In Wonderland -blogin Cilla heitti minulle Viiden kirjan haasteen, kiitos Cillalle! Sen pidemmittä puheitta, eiköhän aloiteta.

1. Kirja, jota luen parhaillaan
Tällä hetkellä luen Susan Een End of Days.
Huomaa kirjanmerkin teksti. Aika osuva tähän kirjaan ;)
2. Kirja, josta pidin lapsena
Harry Potterit. En oikeastaan lukenut hirveästi muita kirjoja pienenä. Muistan kuitenkin muita nuorille suunnattuja kirjasarjoja, jotka olivat tuolloin pinnalla ja joiden kirjoja luin sattumalta. Näitä olivat esimerkiksi Neiti Etsivä, Goosebumps ja Replica -kirjat.

3. Kirja, joka jäi kesken
Minulla on edelleen vain yksi kirja, jonka olen jättänyt kesken ja se on Veera Laitisen Surunsyöjät. Muuten minulla on näitä ikuisuus projekteja, joissa en pääse eteenpäin. Hyvänä esimerkkinä Dan Brownin Enkelit ja demonit. Kirja on kesken, mutta aikomuksenani on lukea se loppuun. Sitten joskus.

4. Kirja, joka teki vaikutuksen
Monia mahtavia kirjoja olen lukenut, mutta suurimman vaikutuksen tekivät Hugh Howeyn Siilo ja J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta.

5. Kirja, johon palaan uudelleen
Diana Gabaldonin Matkantekijä -sarjaan olen palannut monta kertaa uudelleen ja niin tulen tekemään jatkossakin. Rick Riordanin Salamavarkaan jälkeen kuin myös Bloggerin ja Goodreadsin kautta olen  alkanut innostua Harry Potter -kirjoista ja luulen, että palaan niiden pariin lähiaikoina.

2 kommenttia:

  1. Neiti Etsiviä muistan minäkin ahmineeni hyllymetreittäin. Tsemppiä Enkeleihin ja demoneihin, tykkäsin siitä hirveästi mutta ei se kaikkiin iske :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Sitä todellakin tarvitaan kun niin monet muut mielenkiintoiset kirjat odottavat lukemistaan :D

      Poista